Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace vyučování českého jazyka na tradiční a alternativní střední škole
Zajícová, Karolína ; Štěpáník, Stanislav (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Práce srovnává metody a formy výuky českého jazyka na tradičním gymnáziu a na waldorfském lyceu. V první části se zabývá teoretickými východisky pedagogiky tradiční a alternativní, zatímco druhá část je zaměřena na jejich praktické využití ve vyučování v podobě jednotlivých metod a forem práce. Pozorované výukové situace jsou analyzovány a výsledky tradičního i alternativního pojetí vyučování jsou ověřeny testem. Cílem je zjistit, zda jsou v rámci alternativního přístupu uplatňovány specifické metody a formy výuky a zda jsou efektivnější než metody tradiční. Práce dochází k závěru, že se na alternativní škole uplatňují pouze některé aspekty alternativní pedagogiky, které vedou k vyšší aktivitě žáků, ale výsledky testu naznačují, že v úrovni znalostí jsou obě školy srovnatelné. KLÍČOVÁ SLOVA výuka českého jazyka, syntax, střední škola, gymnázium, waldorfské lyceum

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.